30 Ocak 2016 Cumartesi

CİLT BAKIM RUTİNİM

Gündüz yayınladığım yazımı devam ettirmek maksadıyla şimdi de sizlere cilt bakım rutinimden bahsetmek istiyorum. :) Cilt bakım rutinimden bahsedecek olursam benim cildim normalden karmaya dönen bir cilt tipine sahiptir. (neden normalden karmaya dedim çünkü alın ve çenem dönemsel olarak ara ara yağlanabilmektedir) Yaklaşık son 6 aydan beridir de gün gün uyguladığım cilt bakım rutinim ise gül suyu, kükürt/kil/OriflameEssentialsFairness sabunları (kükürt ve kil sabununu aynı anda kullanmıyorum ama Oriflame sabunu ikisinden birini kulandığım süreçte kullanıyorum) ve arap kızı kremi ürünlerinden oluşuyor.

Sabah kalktığımda yüzümü soğuk suyla yıkadıktan sonra mutlaka kil, kükürt ya da Oriflame sabunumdan biriyle de yüzümü iki kez yıkıyorum. Açıklamam gerekirse Oriflame Essentials sabunu içindeki E vitamini ile yüzü temizlerken aynı zamanda cilt rengi tonunuda eşitliyor (hafif bir renk açma özelliği var). Kil sabunu ve kükürt sabunu ise siyah nokta ve sivilce oluşumunu engellerken ölü deriyi de yok ediyor. 
Gün sonunda işim biter bitmez ilk işim tabi ki  makyajımı çıkarmak ve cildimi tekrardan yıkamak oluyor. Önce suyu ılıkken birkaç kez yüzüme vurduktan sonra daha sonra soğuk suyla cildimi yıkıyorum ki şoklama etkisiyle yüzümde kan dolaşımını arttırarak cildimi daha canlı ve daha sağlıklı tutabileyim. Ki makyajdan arınmış cildimi her aklıma geldiğinde bol suyla yıkıyorum. 

Gün bitiminde de ise yine suyla irtibatımı kesmeyerek (galiba benim sırrım sürekli su ile haşır neşir olmam:)) cildimi sabah kullanmadığım bir sabunumla yıkıyorum ve gün boyu yüzüm sabunun kuruluğuyla kalmasın diye son olarak bir gün gül suyu sürüp bir diğer gün ise arap kızı kremi sürüp (arap kızı kremi nemlendirici bir krem olup 2 farklı seçeneği ile ister nemlendirirken cilt rengi tonunuzu açar ister sadece nemlendirme görevini  yapar) o şekilde uyuyorum. Son kullandığım iki ürünümde yüzümü nemlendirdiği için yüzümde herhangi bir kuruluk oluşmuyor. :)


Şayet sizler de benim rutinimi uygulamak isterseniz öncelikle cildinize uygun sabunu seçın lütfen. Benim gibi iki sabunda kullanmanız gerekmiyor zaten. Aynı zamanda iki nemlendirici de kullanmanız gerekmez. Yeter ki ürünleriniz cildinize iyi gelen ürünler olsun. :)) Bahsetmiş olduğum rutinim umarım sizlerde bir fikir olmuştur :)) Yararlı olursam ne mutlu bana :) Sağlıcakla kalın.. :)
NOT: Bahsettiğim kükürt sabununu, kil sabununu, arap kızı kremini ve gül suyunu aktarlarda bulabilir, Oriflame sabunu ise Oriflame yapan bir satıcıdan temin edebilirsiniz. :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder