4 Şubat 2016 Perşembe

SAÇ BAKIM RUTİNİM

Güzel giden güneşli günlere nazar değirdim galiba. :(  Bugün hava soğuk değildi ama güneşsiz, hafif rüzgarlı ve kapalıydı. Umarım sizin oralarda havalar çok daha güzeldir ve hep öyle olur. Malum hava kapalı bende bugünü evde kendime ayırdım ve sizlere saç bakım rutinimi anlatmak istedim. Kıvırcık saçlı olduğum için rutinimi kıvırcık saçlı okuyucularım rahatlıkla uygulabilir, başka saç tiplerine sahip okuyucularım ise fikir alıp küçük ipucularımdan yararlanabilirler. :)

 Kıvırcık, ince telli bir saça sahibim ve saçlarım kolayca yıprandığı için saç bakımımda birkaç hususa ekstra önem veriyorum. Örneğin duş esnasının dışında saçıma tarak değdirmiyor, saç kremi ise bir duştan bir duşa kullanıyorum. Bu iki işleme özellikle önem vermemin nedeni ise tarağı duşun dışında kullandığım zaman kıvırcık saçlarımın doğal dalgasını kaybederek kabarması ve kuru haldeki saçlarımın tararken daha fazla kopup dökülmesi. Saç kremini ise her duşta kullanmıyorum çünkü saç kremi fazla ve sık kullanımda sacları dökebiliyor. (Bu bilgiye dayanarak kolay dökülen bir saça sahipseniz sizde benim gibi saç kremini sık sık kullanımdan çıkarabilirsiniz.) Duşta bir dikkat ettiğim şey ise haftada bir (daha sık ya da daha seyrek kullanabilirsiniz, size kalmış) olacak şekilde son durulama suyuna yarım çay bardağını geçmeyecek şekilde elma sirkesi döküp saçlarımı o suyla durulayarak duştan çıkmak. Sirke bilindiği gibi saç için büyük bir nimettir. Suyla karıştırılıp uygun ölçüde kullanıldığı sürece saça güzel bir parlaklık katar, doğal şeklini korur ve kepek oluşumunu önler. Sizde bu uygulamayı kullanmak isterseniz yapmanız gereken tek şey banyo bitiminde saçınızı durulayacağınız suyu bir kova içine koyup bu suya yarım çay bardağı elma sirkesi döküp saçınızı son olarak bu su ile durulayıp duştan çıkmanız. :))  Duşta saç ile ilgili dikkat ettiğim bu noktalardan sonra duş sonrası diğer yaptığım şeyler ise saçlarımın doğal kıvırcıklığını koruyup, sağlıklı bir biçimde günlük yıpranmalarına karşı onarmak, korumak.

Öncelikle yıkanma sonrası ıslak saçımı havluyla sardıktan sonra bir müddet  ıslak bırakıyorum ki saç nemiyle biraz doğal şeklini alabilsin. Biraz beklediğim hala ıslak saçıma kurutmadan önce Pantene'nin Bukle Belirginlestirici bakım kreminden (Daha önce Elidor kullanıyordum ama hafif bir yağlı gösterme hissi yaptı bıraktım) 2 findık büyüklüğünde avcuma döktükten sonra başımı saçlarım önüme düşecek şekilde aşağı doğru tuttuktan sonra avcumdaki kremi ellerim yardımıyla saçlarımın diplerine gelmeyecek şekilde uçlarına uyguluyorum. Bu uygulama saçımın sahip olduğu buklelerin belirginliğini arttırarak elektriklenme olmadan en doğal görünümde olmasını sağlıyor. Kurutma işleminden sonra ise final sınavları haftamda stres ve ilgisizlikle hafif bir dökülen saçlarımı onarmak ve eski sağlığına kavuşturmak için Loreal’in “Elseve Dökülme Karşıtı Yoğun Bakım” spreyini avcuma sıkıp, parmaklarımla saç diplerime uygulayarak 1-2 dk. masaj yapıyorum. Her gün 2 kez kuru saça uyguladığım bu ürün saç köklerimi beslerken, dökülmeye karşı saçlarımın direncini arttırıyor.
Son olarak da günlük dışarı çıkışlarımda, okula, çarsıya gidişlerimde kuru saçlarımı hafif nemlendirmek ve nemlendirirken de keratin içeren formülüyle güçlendirip kıvırcık saçlarımın dolaşıklığını açmak için Schwarzkopf’un Gliss “Ultimate Repair Sıvı Saç Kremi’ni evden çıkmadan saçlarımın uçlarına sıkarak uyguluyorum. Bazen de uyguladığım şey duş sonrası kullandığım Pantene'nin Bukle Belirginlestirici bakım kremi oluyor. :) Ancak gece hareketli bir yere gideceksem ya da önemli bir işim varsa ve saçlarım gün boyu kıvırcıklığı sönmeden kalmalıysa bu sefer evden çıkmadan uyguladığım şey Urban Care’in “Style Guide 2 Matte WAX”ı. Ürünün iki çeşidi var ve benim kullandığım Mat&Doğal 2 numara. Diğer çeşidi daha yumuşak saçlara ve şekli çabuk kaybolan saçlara uygun olan setlikte. Eğer yumuşak ve çabuk şekli bozulan saçlara sahipseniz WAX’ın diğer çeşidini almanızı tavsiye ederim. Ben WAX’ı kullandığım için başka herhangi bir köpük ya da saç spreyi kullanmıyorum. WAX’ın şekillendirme ve uzun süre kalıcı olma özelliği bana yetiyor. Çokta memnunum zaten :) Ancak sakın ha bir fındık ebatından fazla kullanmayın yoksa saçlarınız kaskatı kesilebilir :)) Bugün anlatacaklarım bu kadardı, umarım fikir oluşturup sizlere yardımcı olabilmişimdir. Sağlıcakla kalın, hoşcakalın :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder